Cautare avansata in Timisoara

Yes, e hot in Timisoara

Mini One Stop Shop (M1ss) Și Tva La Servicii Digitale

Articol pregatit de Alina S., Managing Partner la Advice Accounting – una dintre cele mai experimentate companii de Accounting & Legal din Romania. Advice Accounting are in portofoliu atat clienti din Romania, cat si clienti Europeni si a ajutat cateva sute de firme sa creasca eficient in ecosistemul fiscal & legal din Romania.


NOȚIUNE

Conform art. 314 și art. 315 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal (denumit în continuare “Codul fiscal”), prestarea serviciilor electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau televiziune de către societăți din Uniunea Europeană, către persoane neimpozabile (cum ar fi persoanele fizice sau diferitele instituții care nu sunt considerate persoane impozabile) stabilite în alte state membre UE, va fi impozitată în țara unde beneficiarul este stabilit, își are domiciliul stabil sau resedința obișnuită.

Astfel, dacă, spre pildă, un dezvoltator de software din România își vindea produsele online către persoane fizice din alte state membre, acesta era obligat ca până în 2015 să colecteze 24% TVA din Romania la fiecare vânzare. Din 2015, același prestator va fi obligat să colecteze TVA, la cote diferite, din fiecare țară unde beneficiarul fiecărei vânzări este stabilit sau își are domiciliul stabil. Prestatorul se poate conforma cu obligațiile de colectare și de declarare a TVA, fie prin înregistrarea în scopuri de TVA în fiecare stat membru unde efectuează vânzări către persoane neimpozabile, fie prin înregistrarea electronică în programul M1SS.

Societățile din România care se vor înregistra pentru utilizarea M1SS trebuie să utilizeze platforma on-line pusă la dispoziție pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (denumită în continuare “ANAF”), iar ulterior să depună trimestrial o declarație specială de TVA prin care vor declara ce sume de TVA au colectat pentru fiecare stat membru de rezidență al beneficiarilor serviciilor prestate. 

Ulterior depunerii acestor declarații speciale de TVA, contribuabilul va achita suma globală, în RON, înscrisă în declarația privind TVA aferentă serviciilor prestate către clienți persoane fizice stabiliți în UE într-un cont special deschis la trezorerie. Distribuirea sumelor de TVA către fiecare autoritate fiscală în parte a statelor membre UE trecute în declarația specială de TVA se va face cu ajutorul unui program specializat de către autoritățile fiscale române, contribuabilul nefiind implicat în acest proces.

SERVICIILE DE TELECOMUNICAȚII, RADIODIFUZIUNE ȘI TELEVIZIUNE CE INTRĂ SUB INCIDENȚA M1SS 

Conform Regulamentului nr. 1042/2013 al Consiliului European (denumit în continuare “Regulamentul nr. 1042/2013”), serviciile de telecomunicații includ:

  • serviciile de telefonie fixă și mobilă pentru transmiterea și comutarea de voce, date și imagini video, inclusiv serviciile de telefonie cu o componentă video;
  • serviciile de telefonie furnizate prin internet;
  • mesageria vocală, apelul în așteptare, redirecționarea apelului, identificarea apelantului, conversația în trei și alte servicii de gestionare a apelurilor;
  • serviciile de paging;
  • serviciile de audiotext;
  • faxul, telegraful și telexul;
  • accesul la internet, inclusiv World Wide Web;
  • conexiunile în rețea privată, care asigură legături de telecomunicații destinate utilizării exclusive de către client.

Serviciile de radiodifuziune și televiziune cuprind servicii constând în furnizarea de conținut audio și audiovizual, cum ar fi programele de radio și televiziune furnizate către publicul larg prin rețele de comunicații de către un furnizor de servicii media și sub responsabilitatea editorială a acestuia, pentru audiție sau vizionare simultană pe baza unei grile de programe, inclusiv programele radio sau de televiziune distribuite prin internet sau printr-o retea electronica similara (IP streaming) intra in aceasta categorie.

Serviciile prestate pe cale electronică ce intră sub incidența M1SS 

Anexa II a Directivei europene nr. 112/2006 privind sistemul comun de TVA încadrează serviciile prestate pe cale electronică în următoarele categorii:

  • furnizarea și găzduirea de site-uri de Internet, mentenanță la distanță a programelor și echipamentelor;
  • furnizarea de software și actualizarea acestora;
  • furnizarea de imagini, texte și informații și punerea la dispoziție a unor baze de date;
  • furnizarea de muzică, filme și jocuri, inclusiv de jocuri de noroc și pariuri, și de emisiuni;
  • furnizarea de servicii de învățământ la distanță.

Deoarece dezvoltarea accelerata a practicii a dus, de multe ori, la diverse interpretări cu privire la categoriile de mai sus, Regulamentul UE nr. 282/2011 (denumit în continuare “Regulamentul nr. 282/2011”) stabilește în art. 7 criteriul cu privire la încadrarea serviciilor prestate pe cale electronică, menționând că aceste servicii includ serviciile furnizate prin internet sau printr-o rețea electronică iar natura acestora determină prestarea lor automată, care implică intervenție umană minimă și imposibil de realizat în absența tehnologiei informației.

Regulamentul nr. 282/2011 aduce o serie de exemple practice cu privire la categoriile impuse de Directivă. Cele mai relevante sunt: administrarea de sisteme la distanță; stocarea de date on-line, atunci când anumite date sunt stocate și extrase prin mijloace electronice; furnizarea on-line de spațiu pe disc, la cerere; conținutul digitalizat al cărților și al altor publicații electronice; abonamente la ziare și reviste online; furnizarea de spațiu publicitar, inclusiv bannere publicitare pe un site/o pagina web; folosirea motoarelor de căutare și a directoarelor de internet. 

Cu privire la învățământul la distanță, se precizează ca acesta este considerat serviciu prestat pe cale electronică doar în măsura în care funcționarea sa depinde de internet sau de o rețea electronică similară și a cărui furnizare necesită o intervenție umană limitată sau nulă, inclusiv clase virtuale, cu excepția cazurilor în care internetul sau o rețea electronică similară sunt folosite numai ca instrumente de comunicare între profesor și student.

Pentru că singurul aspect care ar putea prezenta dificultăți este stabilirea locului de impozitare, Regulamentul UE nr. 1042/2013 stabilește următoarele elemente care pot servi drept dovezi la stabilirea acestuia: adresa de facturare a clientului, adresa IP (protocol de internet) a dispozitivului utilizat de către client; detaliile bancare ale clientului; codul mobil de țară al identificatorului internațional al abonatului mobil stocat pe cartela SIM utilizată de client; alte informații relevante din punct de vedere comercial.

Nu exista comentarii. Spune-ti tu parerea!

Lasa un comentariu la "Mini One Stop Shop (M1ss) Și Tva La Servicii Digitale" »



Filtrare avansata

Adsense

Librarie online

Specific Restaurante

Recomandari

Daca esti in cautare de piese auto ieftine, poti apela la specialisti in domeniul auto, pentru a obtine cele mai bune preturi. Pentru a compara preturi si a-ti face un plan de cumparaturi, iti sugeram sa folosesti MixPrice.ro - Ghid de shopping online pentru Romania.

Rent a car Bucuresti

Cazare in Timisoara

Distractie & Relaxare

Copyright Yes Timisoara

Yes-Timisoara.ro nu este agentie de turism sau operator hotelier si nu percepe comisioane de la utilizatori. Yes-Timisoara.ro pune la dispozitia utilizatorilor informatii despre orasul Timisoara sau adrese ori alte date de contact ale hotelurilor, restaurantelor, cluburilor, magazinelor & altor companii din oras. © 2013-2014 Yes-Timisoara.ro - Toate drepturile rezervate. Articolele sunt materiale protejate si pot fi preluate doar cu acordul autorului.