Companiile de transport care aleg sa aiba propriul service auto urmaresc sa obtina economie de timp, de resurse si reducerea cheltuielilor. Dar in realitate, oare sa fie chiar asa?
Discutand totusi despre o activitate cu totul diferita fata de cea de transport, managementul service-ului auto are propriile secrete, iar daca nu este facut cum trebuie poate aduce mai multe pierderi decat avantaje.
La un flux operational complex, cu stoc mare de piese auto si planificare minutioasa, solutia optima este intotdeauna automatizarea. Pentru a afla cum poate un software dedicat activitatii de service sa transforme total un business, incercam sa explicam cat mai detaliat in articolul de astazi.
Activitatea unui service auto presupune un volum generos de date: stoc mare de piese, informatii despre masini, clienti, programari, pontaje, multe facturi…de aceea, majoritatea problemelor vin din aceasta zona. De obicei, in acest segment, se poate intalni o lipsa de control a resurselor, iar asta genereaza pierderi. Fie ca vorbim de timp, de bani, de clienti nemultumiti care renunta la colaborare, angajati frustrati care aleg sa plece, pierderile pot fi pe multe planuri.
Pe langa controlul resurselor si fluxul operational poate fi monitorizat si ajustat. De cele mai multe ori procesele sunt ingreunate de diversi factori cum ar fi dublarea informatiilor, erorile umane care apar inevitabil, datele sunt dificil de accesat sau lipsa de trasabilitate. De aceea, in lipsa unui soft integrat unde sa regasesti toate activitatile zilnice uzuale nu poti efectua o planificare eficienta a operatiunilor.
Aplicatiile software dedicate service-urilor auto au rolul de a gestiona activitatea specifica: managementul documentelor, gestionarea programarilor in service, managementul contului de client (istoricul reviziilor, facturi), managementul stocurilor de piese, facturare, contabilitate, gestionarea comunicarii cu fiecare client (notificari), integari cu alte aplicatii software.
Din punctul nostru de vedere, cea mai importanta imbunatatire este adusa de faptul ca toate informatiile sunt migrate pe o platforma software unica. Practic, coordonarea intregii activitati de service se va face de pe aceeasi aplicatie.
Beneficiile sunt nenumarate si rezolva toate problemele identificate mai sus. Obtinem controlul resurselor prin evidenta tuturor intrarilor si iesirilor din service, prin intermediul aceluiasi soft; operarea datelor se face imediat, iar datele sunt vizibile de catre celelalte departamente in timp real: astfel, accesarea informatiilor este rapida, comunicare interdepartamentala este eficientizata, iar erorile umane sunt identificate rapid si pot fi eliminate. De asemenea, si timpii de operare sunt imbunatatiti, ceea ce permite cresterea volumelor de lucru pentru aceeasi numar de angajati.
Astfel avem un control mai bun al stocurilor de piese, putem efectua din timp comenzi catre furnizori pentru a evita lipsa stocurilor, putem planifica toate operatiunile mecanicilor in functie de anumite orare si calendare, iar toate operatiunile sunt trasate imediat in rapoarte manageriale care pot fi consultate si astfel se pot lua decizii rapid care duc la cresterea eficientei si productivitatii intregii activitati a afacerii.
Nu exista comentarii. Spune-ti tu parerea!